- aktywne i dogłębne rozpoznanie obszarów o wybitnych walorach przyrodniczych i kulturowych, które stają się w obecnych warunkach priorytetem w aktywnej turystyce.
- organizowanie warsztatów, konferencji wyjazdów studyjnych pod kątem kształtowania nowej tożsamości w województwie zachodniopomorskiego.
- rozwinięcie zespołu redakcyjnego serwisu internetowego promującego atrakcje, walory i wydarzenia przed kolejnymi weekendami w regionie transgranicznym.
- przygotowanie i zorganizowanie wyjazdów terenowych oraz rejsów typu „Study Tour" z poznawaniem walorów przyrodniczych, na pograniczu wody i lądu (szczególnych dla naszego województwa) z uwzględnieniem obszarów NATURA 2000.
- wypracowanie koncepcji współpracy sieciowej lokalnych przedsiębiorców wokół obszarów wodno-lądowych jakim jest „Międzyodrze – labirynty Doliny Dolnej Odry", we współpracy z RDOŚ.
- zwiększanie dostępności do obszarów wodnych, cennych przyrodniczo, wzdłuż „Międzyodrza - Doliny Dolnej Odry" z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnych w obszarach miejsko - wiejskich.
- promocja imprez kulturalnych wraz z kreowaniem symboli graficznych, wyróżników nawiązujących do walorów przyrodniczych pod kątem wzmocnienia świadomości i tożsamości regionalnej. Przykład produkt turystyczny „Międzyodrze – labirynty Doliny Dolnej Odry".
- promocja ekoturystyki na obszarach o najwyższych walorach przyrodniczych i krajobrazowych NATURA 2000, pod kątem budowania emocjonalnych marek lokalnych. Włączenie się do E - booka (interaktywnej prezentacji multimedialnej) opracowanego przez POT. http://pdf.polska.travel/eden/pl str 25.
|